Pogled na izobraževanje 2024 – Kazalniki OECD

Publikacija Pogled na izobraževanje (angleško Education at a Glance – EAG) je najobširnejši mednarodni zbornik izbranih primerljivih podatkov o stanju in učinkih izobraževanja. Ta publikacija preučuje kakovost učnih dosežkov, vzvode politik in kontekstualne dejavnike, ki oblikujejo te rezultate, ter širše zasebne in družbene odnose, ki so posledica naložb v izobraževanje.

Osrednja tema letošnje publikacije se nanaša na pravičnost v izobraževanju in na trgu dela.

Pravičnost je že več desetletij v središču pozornosti oblikovalcev politik, še posebej na področju izobraževanja. Izobraževalni sistem ne more veljati za uspešnega, če vsem učencem ne ponuja enakih možnosti in je premalo vključujoč.

Pravičnost v izobraževanju pomeni, da so učna okolja oblikovana tako, da zmanjšujejo vpliv družbenih neenakosti in ustvarjajo pogoje, v katerih dosežki v izobraževanju prispevajo k bolj pravičnim gospodarskim in družbenim izidom še dolgo po tem, ko učenci končajo šolanje. Kazalniki imajo ključno vlogo pri ocenjevanju napredka pri doseganju pravičnosti v izobraževanju, saj pomagajo ugotoviti, ali je pravičnost v izobraževanju realnost ali pa ostajajo pomembni izzivi, ki jih je potrebno naslavljati.

Vir in več informacij: MVI, 10. 9. 2024 in OECD, 10. 9. 2024