Na spletni strani Sveta Evropske unije je objavljeno poročilo Sveta za izobraževanje, mladino, kulturo in šport, ki se je odvil v Bruslju.
Vir, dokumenti in informacije o seji: Svet Evropske unije, Bruselj 25. november 2024
Glavni rezultati
Mladina
Glokalne priložnosti za mlade, ki živijo na podeželskih in oddaljenih območjih
Svet je odobril sklepe, v katerih je pozval k večji podpori za mlade, ki živijo na podeželskih in oddaljenih območjih, zlasti z izboljšanjem dostopa do „glokalnih“ priložnosti v izobraževanju in zaposlovanju kot načinu za spopadanje z demografskimi izzivi v Evropi. „Glokalno“ se v tem kontekstu nanaša na sposobnost razmišljanja na globalni in ukrepanja na lokalni ravni.
Vsi mladi v Evropi bi morali imeti enak dostop do kakovostnega izobraževanja, usposabljanja in zaposlitvenih možnosti, vendar so tisti, ki živijo na podeželskih in oddaljenih območjih, prepogosto zapostavljeni. Današnji sklepi izpostavljajo izzive, s katerimi se soočajo mladi na podeželju, ter pozivajo države članice in Komisijo, naj spodbujajo „glokalne“ priložnosti za mlade, da bodo ti imeli enake možnosti na lokalni ravni.
Balázs HANKÓ, madžarski minister za kulturo in inovacije
Priložnosti za mlade na podeželju
Ministri in ministrice so opravili orientacijsko razpravo o spreminjajočih se demografskih trendih, ki ustvarjajo priložnosti za mlade na podeželju. Razprava je bila osredotočena na vpliv starajočega se prebivalstva na pomanjkanje delovne sile, konkurenčnost in odpornost ter ozemeljsko, gospodarsko in socialno kohezijo.
Ministri in ministrice so se v svojih prispevkih osredotočili na tri področja: demografske trende, ki najbolj vplivajo na mlade na podeželskih in oddaljenih območjih; načine za opolnomočenje mladih na podeželju, da bodo uspešni na lokalni ravni, ter najboljše prakse na vseh ravneh za ublažitev regionalnih razlik in preprečevanje odseljevanja s podeželja.
Predlagani ukrepi za spodbujanje mladih, da ostanejo na podeželju, vključujejo zagotavljanje boljšega dostopa do ključnih storitev, kot so izobraževanje, cenovno dostopna stanovanja, javni prevoz in zanesljiva širokopasovna povezava, ter okrepitev vloge mladinskih organizacij, ki mlade spodbujajo k dejavnemu udejstvovanju v svoji skupnosti.
Deseti cikel mladinskega dialoga EU
Svet je odobril resolucijo o rezultatih desetega cikla mladinskega dialoga EU, ki poteka od sredine leta 2023 do konca leta 2024. V resoluciji so predstavljeni rezultati cikla in priporočila s konference EU o mladih, ki je potekala od 7. do 10. septembra 2024 v Budimpešti.
Delovni načrt za strategijo EU za mlade 2025–2027
Svet je odobril resolucijo o delovnem načrtu za strategijo EU za mlade, v kateri so predstavljene glavne prednostne naloge in ukrepi, ki jih je treba izvesti v obdobju 2025–2027. Prestavljeni so zlasti evropski cilji mladih, ki jih bo obravnavala prihodnja trojka predsedstev.
Razno
- Izid razprave na neformalnem delovnem zajtrku v okviru mladinskega dialoga EU (informacije predsedstva)
- Delovni program prihodnjega predsedstva (informacije Poljske)
Neformalni delovni zajtrk
V okviru mladinskega dialoga EU je potekal neformalni delovni zajtrk, na katerem je tekla beseda o pomenu skupnosti in medgeneracijske solidarnosti.
Izobraževanje
Privlačne in trajnostne poklicne poti v visokošolskem izobraževanju
Svet je sprejel priporočilo, s katerim države EU spodbuja, naj poskrbijo za večjo privlačnost in trajnostnost poklicnih poti v visokošolskem izobraževanju.
V priporočilu je poudarjeno, da je treba priznati raznolikost akademskih poklicnih poti ter spodbujati, da se poučevanje in raziskovanje spoštujeta v enaki meri.
Vključeni so tudi ukrepi za spodbujanje visokošolskih delavcev k sodelovanju v širšem naboru dejavnosti, povezanih s poklicno potjo, vključno s čezmejnimi izobraževalnimi dejavnostmi.
Visokošolske ustanove EU vzgajajo prihodnje generacije in skrbijo, da imajo naša gospodarstva na voljo visoko usposobljeno delovno silo, ki jo potrebujejo. V današnjem priporočilu je izpostavljena pomembnost tega, da se poučevanje vrednoti enako kot raziskovanje, in pozvano k večjemu priznavanju vseh poklicnih poti in dejavnosti, ki so na voljo akademskemu osebju in osebju strokovnih služb.
Balázs HANKÓ, madžarski minister za kulturo in inovacije
Spodbujanje za prihodnost primernih spretnosti in konkurenčnosti z visokošolskim izobraževanjem
Ministri in ministrice so opravili orientacijsko razpravo o spodbujanju za prihodnost primernih spretnosti in konkurenčnosti z visokošolskim izobraževanjem. V razpravi, ki je temeljila na priporočilih iz Draghijevega poročila, so obravnavali potrebo po tem, da se z odpravo vrzeli v spretnostih odzovemo na povpraševanje po delovni sili.
Ministri in ministrice so razpravljali zlasti o prednostih spodbujanja za prihodnost primernih spretnosti in konkurenčnosti v okviru čezmejnega sodelovanja, na primer z načrtovano evropsko diplomo. Poudarili so tudi koristi vlaganj v visokošolske ustanove kot gonilne sile konkurenčnosti EU. Ministri in ministrice so med drugim poudarili pomen digitalnih spretnosti in izobraževanja o trajnostnosti ter pomen usklajevanja študijskih programov s potrebami trga dela.
Strateška partnerstva na področju izobraževanja in usposabljanja
Svet je odobril sklepe o strateških partnerstvih na področju izobraževanja in usposabljanja. V sklepih so poudarjene koristi strateških partnerstev za konkurenčnost Evrope, države članice pa so pozvane, naj takšna partnerstva spodbujajo na nadnacionalni, nacionalni, regionalni in lokalni ravni.
Svet v svojih sklepih tudi poziva Komisijo, naj z zagotavljanjem smernic in opredelitvijo možnosti financiranja podpre vzpostavitev in izvajanje strateških partnerstev ter nadnacionalnega sodelovanja na področju izobraževanja in usposabljanja.
Razno
- Delovni program prihodnjega predsedstva (informacije Poljske)
- Ministrski vrh MED9 za izobraževanje za trajnostni razvoj in zeleni prehod v sredozemskem območju (Limassol, 27. junij 2024) (informacije Cipra)
Neformalno delovno kosilo
Neformalno razpravo med kosilom je vodil madžarski državni sekretar za javno izobraževanje Zoltán Maruzsa, ki se je osredotočil na uporabo mobilnih telefonov v šolah.