Sodelavci Evropskega vozlišča za digitalno izobraževanje (European Digital Education Hub) so pripravili poročilo o umetni inteligenci v izobraževanju.
Umetna inteligenca ima lahko velike koristi za izobraževanje, vendar predstavlja tudi tveganja. V mnogih proučevanih primerih gre za minimalno tveganje. V teh primerih gre za uporabo umetne inteligence za zagotavljanje formativnih povratnih informacij, pomoč učiteljem pri pripravah in pri nekaterih nalogah, povezanih z vodenjem šol. Z odmikom od uporabe umetne inteligence kot sistema podpore in pomoči se tveganje povečuje. Uporaba umetne inteligence za učno analitiko učiteljem pomaga prilagoditi njihove strategije poučevanja in s tem zadovoljevanje individualnih potreb. Vendar lahko uporaba učne analitike, ne da bi imel učitelj aktiven nadzor, prikrajša učence, ki se soočajo z neugodnimi življenjskimi okoliščinami, ki zagotovo vplivajo na njihovo uspešnost, s čimer se poveča stopnja tveganja. Ko gre za zanašanje na umetno inteligenco pri odločitvah, ki lahko vplivajo na prihodnje priložnosti učenca, prehajamo na območja z „visokim“ in morda „nesprejemljivim“ tveganjem. Zato lahko vidimo, da tveganje ne predstavlja toliko orodje kot konteksti, v katerih se uporablja. Čeprav lahko človeški nadzor pomaga ublažiti nekatera tveganja, bi se morali zavedati nevarnosti, ki jo predstavlja odvisnost, pri kateri ljudje sprejemajo odločitve vse manj samostojno in neodvisno od umetne inteligence. Zato je zelo pomembno vprašanje razvoja umetne inteligence.
Da bi zagotovili odgovorno uporabo umetne inteligence v izobraževanju, je pomembno, da se ohranja razumno ravnovesje med uporabo in koristmi umetne inteligence ter vrednotenjem in zmanjševanjem morebitnih tveganj. Predvsem je pomembno ohranjati človeški nadzor in moralne vrednote.